Ved services kan der opnås værdiskabelse i forhold til bæredygtighed ved catering. Det kan ske ved at optimere indkøb af råvarer og fremstille maden energieffektivt. En anden løftestang er at reducere madspild. Endelig kan det være en løftestang at undgå brug af engangsservice.
Der kan endvidere ved services opnås værdiskabelse i forhold til bæredygtighed ved kontorstøtte. Det kan som ved space/workplace management ske ved at udarbejde en hensigtsmæssig indkøbspolitik for materialer og udstyr, f.eks. med fokus på bæredygtige materialer og lang holdbarhed. En anden løftestang er at reducere brug af kopipapir m.m.
Et tredje område for værdiskabelse ved services er logistik og transport. Det kan ske ved at optimere transport. Det kan tillige ske ved at anvende køretøjer, der bruger bæredygtig energi. Endelig kan det ske ved at reducere rejser, herunder især flyrejser og anden transport baseret på fossile brændsler.
Et fjerde område er rengøring og arealpleje. Her kan anvendelse af miljøvenlige produkter, processer og udstyr bidrage til øget bæredygtighed.
Værditræ for Bæredygtighed ved “Services”