Skip to main content

Karen Westergaard Nielsen udnævnes vicedirektør i DFM

Dansk Facilities Management (DFM) har gennem de seneste år oplevet vækst og forandring. Flere aktiviteter, flere medlemmer, større fokus på FM som strategisk disciplin og et større sekretariat. For at understøtte den fortsatte fremdrift og udvikling samt styrke ledelsen i DFM, udnævnes Karen Westergaard Nielsen til vicedirektør per 1. september 2023. Karen Westergaard Nielsen, der har været en del af sekretariatet i DFM siden 1. november 2019, vil fremadrettet have ansvaret for at udvikle og eksekvere foreningens strategi for medlemskaber og medlemsaktiviteter.

Med Karen som del af direktionen sætter vi yderligere fokus på et samlet blik og strategi for foreningens mange medlemsaktiviteter, medlemsmøder, webinarer og ikke mindst foreningens største begivenhed, årskonferencen, der sidste år med udstillere og deltagere rundede rekordmange, nemlig 260 personer.

Karen overtager som vicedirektør også ansvaret for samarbejdet med vores søsterforening, DFM Benchmarking. Karen vil desuden fungere som sparringspartner for direktør, Helle Lohmann Rasmussen, vedrørende strategiske og operationelle beslutninger i foreningen og sekretariatet, med henblik på udvikling og vækst.

”Det er med stor glæde og ære, at jeg bliver en del af direktionen i DFM. Jeg glæder mig til at bidrage til de nye opgaver og med fortsat fokus på tilbud til medlemmerne med udgangspunkt i de emner, som optager FM-branchen mest. I DFM arbejder vi tæt med dygtige FM-videnspersoner og jeg ser frem til fortsat at samle foreningens gode kræfter om arrangementer og andre aktiviteter.”, udtaler Karen Westergaard Nielsen.

Helle Lohmann Rasmussen, som per 1. august 2023 er tiltrådt som direktør i DFM udtaler om udnævnelsen:

”Jeg er utrolig glad for at Karen har takket ja til at træde ind i DFM’s direktion. Hun vil bidrage med et uvurderligt kendskab til vores medlemmer og vores eksisterende medlemsaktiviteter og med store ambitioner og en masse ideer til, hvordan vi kan gøre vores tilbud til medlemmerne, endnu stærkere og endnu mere værdifuldt, så DFM fortsætter med at være der, hvor man henter ny viden, inspiration og konkrete værktøjer til arbejdet indenfor for FM.”

Har du brug for yderligere information eller spørgsmål, så kontakt Helle Lohmann Rasmussen, direktør i DFM, Telefon: +45 4060 4764, E-mail: hlr@dfm-net.dk

Om Dansk Facilities Management

Dansk Facilities Management (DFM) er en medlemsforening og videnscenter, for personer, der beskæftiger sig med facilities management (FM). FM handler om udformning, drift, vedligehold og udvikling af bygninger, inde såvel som ude, og er et arbejdsfelt bestående af mange forskellige discipliner.

DFM samler offentlige og private FM-organisationer, leverandører og rådgivere. Mere end 200 virksomheder er medlem af foreningen, som er bygget op omkring en bestyrelse på 7 personer, et sekretariat med 6 faste medarbejdere og en række eksterne konsulenter, der løser forskellige opgaver for foreningen. Foreningen har en udvalgsstruktur, hvor medlemmerne er med til at præge foreningens arbejde og vi faciliterer 15 faglige netværk og udgiver et kvartalsvist medlemsmagasin.

DFM afholder medlemsarrangementer, seminarer og konferencer, hvor vi formidler ny viden, cases, best practise, inspiration og debat om aktuelle problemstillinger med relevans for FM. Senest har DFM etableret en portefølje af udviklingsprojekter, der gennemføres sammen med vores medlemmer, samarbejdspartnere og forskere/undervisere fra universiteter.

Læs mere om DFM, bestyrelse og sekretariat her.