Skip to main content

Kompetence-Torsdag artikel om strategiske samarbejder og partnerskaber

”You Gotta Serve Somebody” er titlen på en sang af Bob Dylan. For alle virksomheder er det essentielt at have styr på, hvem man vil servicere eller sælge til. Sangen er fra Bob Dylans religiøse periode i starten af 1980-erne, hvor han kom med i en nyreligiøs kristen bevægelse, og i omkvædet lyder det efter titlen: ”It may be the Devil. It may be the Lord”. Dette er måske mindre relevant for virksomheder. Og dog! Med krigen i Ukraine er det for mange virksomheder blevet et stort dilemma, om man skal videreføre eller afvikle aktiviteter i Rusland.

For FM som et serviceerhverv, der leverer tjenesteydelser i form af faciliteter og relaterede services, er det i særdeleshed afgørende at afklare, hvem de aktuelle og potentielle brugere er og at lære deres præferencer at kende. Brugerne af FM kan være meget forskellige afhængigt af typen af virksomhed, deres policy og sourcingstrategi, og brugerne er repræsenteret på forskellige organisatoriske niveauer.

Til dagens møde vil der blive taget udgangspunkt i Per Anker Jensens artikel omkring samarbejdet mellem FM og brugerne. Til hver Kompetence-Torsdag vil du som deltager få tilsendt en artikel omkring dagens emne, som mødet vil tage udgangspunkt i.

Vi har allerede offentliggjort artiklen, som du har mulighed for at læse her.

“Den gængse opfattelse af FM er, at det er en intern servicefunktion, der supporterer virksomhedens kernefunktioner. Denne opfattelse er også grundlaget for de internationale FM-standarder og definitionen af FM.”, Per Anker Jensen.

Se hvilke emner Kompetence-Torsdag berører under vores arrangementer her.

Tilmeld vores nyhedsbrev