Skip to main content

Dansk Facilities Management får ny direktør

Vi er glade og stolte over at kunne præsentere vores nye direktør, som skal føre foreningen videre på dens hidtil fantastiske udvikling og samtidig gøre vores eksisterende aktiviteter endnu bedre for vores medlemmer.

Du kender hende nok, for hun har i den grad fået skabt sig et navn indenfor Facilities Management-branchen, ikke mindst i sin nuværende rolle som vicedirektør med ansvar for viden og udvikling i Dansk Facilities Management (DFM).

Det største tillykke til Helle Lohmann Rasmussen, som tiltræder stillingen som direktør i DFM pr. 1. august 2023, hvor Laura Lindahl takker af som direktør i DFM.

Flemming Wulff Hansen, bestyrelsesforperson, DFM, udtaler:

”Jeg glæder mig meget over at byde Helle velkommen som direktør. Hun er et fagligt fyrtårn i branchen, og jeg taler på hele bestyrelsens vegne, når jeg siger, at vi er meget stolte over at få Helle i spidsen for foreningens fortsatte udvikling. Sammen med et fantastisk team i sekretariatet, er vi slet ikke i tvivl om, at vi kommer til at se et DFM, der kommer til at skabe endnu mere værdi for medlemmerne, for vores samarbejdspartnere, og hele FM-branchen. Samtidig er vi meget beærede over, at vi kunne tiltrække så mange stærke profiler til stillingen, og det bekræfter os i, at vi har etableret os som en relevant og betydningsfuld forening og videnscenter med en vigtig dagsorden”.

Det skal du vide om foreningens nye direktør

Helle Lohmann Rasmussen, f. 1977, nuværende vicedirektør i DFM, er en stærk faglig profil med en uddannelsesmæssig baggrund som Ph.d. fra Center for Facilities Management, DTU, en Master i Ledelse af Byggeri og Facilities Management fra DTU og er arkitekt fra Arkitektskolen i Århus. Hun er et velkendt ansigt og en tydelig stemme i både FM- og byggebranchen, hvor hun også bestrider tillidshverv, holder oplæg, og tilkaldes som censor, ligesom hun har skrevet en række artikler og bogkapitler.

Helle har, med stor succes, stået i spidsen for DFM’s etablering af udviklingsafdelingen med hjemtagning af ekstern økonomisk støtte til udviklingsprojekter i foreningen og har som programleder ledet både interne og eksterne ressourcer i DFM’s udviklingsprojekter.

Helle udtaler:

”Jeg glæder mig meget til at tiltræde som direktør i DFM, som er en utrolig vigtig aktør i mange store samfundsudfordringer, vi står overfor. Den grønne omstilling, social bæredygtighed og diskussionen om fremtidens arbejdsliv, for at nævne tre af de største. Med vores medlemsaktiviteter, netværk, medlemsblad, konferencer m.m. har vi rigtigt gode muligheder for at hjælpe vores medlemmer med at levere på netop de dagsordner. Jeg overtager et sekretariat i verdensklasse, med virkelig dygtige og engagerede medarbejdere, og et hav af spændende og vigtige opgaver, som skal løftes i DFM de kommende år. Sammen med sekretariatet, vores bestyrelse og selvfølgelig DFM’s medlemmer, glæder jeg mig til at fortsætte den positive udvikling af DFM”.

Har du brug for yderligere information eller spørgsmål:
Bestyrelsesforperson Flemming Wulff Hansen, Senior strategisk indkøber, Heimstaden, Telefon: +45 2612 1097, E-mail: flemming.wulff.hansen@gmail.com.

Om Dansk Facilities Management

Dansk Facilities Management (DFM) er en medlemsforening, for personer, der beskæftiger sig med Facilities Management (FM). FM handler om udformning, drift, vedligehold og udvikling af bygninger, inde såvel som ude, og er et arbejdsfelt bestående af mange forskellige discipliner.

DFM samler offentlige og private FM-organisationer, leverandører og rådgivere. Mere end 200 virksomheder er medlem af foreningen, som er bygget op omkring en bestyrelse på 7 personer, et sekretariat med 6 faste medarbejdere og en række eksterne konsulenter, der løser forskellige opgaver for foreningen. Foreningen har en udvalgsstruktur, hvor medlemmerne er med til at præge foreningens arbejde og vi faciliterer 15 faglige netværk og udgiver et kvartalsvist medlemsmagasin.

DFM afholder medlemsarrangementer, seminarer og konferencer, hvor vi formidler ny viden, cases, best practise, inspiration og debat om aktuelle problemstillinger med relevans for FM. Senest har DFM etableret en portefølje af udviklingsprojekter, der gennemføres sammen med vores medlemmer, samarbejdspartnere og forskere/undervisere fra universiteter.

Læs mere om DFM, bestyrelse og sekretariat her.