Skip to main content

Kandidater

Her kan du læse mere om kandidaterne, som stiller op til Dansk Facilities Managements bestyrelse fra 2025. Man kan stille op som ordinær medlem, der vælges for 3 år, og suppleant, der vælges for 1 år men som der skal stemmes om ved generalforsamlingen til 2 år. Kandidaterne præsenteres herunder med navn, billede og en motiverende tekst for deres kandidatur.

Rasmus Gorm Pedersen

DFM er i en stærk og positiv udvikling, hvor FM i fremtiden bliver en mere strategisk del af medlemmernes virksomhedsstrategi. Med min erfaring håber jeg at kunne bidrage til de nuværende (og kommende) udviklingsprojekter, der kan skabe ”Fremtidens FM’er” og dermed  kunne bidrage til understøttelse af den kompetenceskabelse vi ser ind i, hvis vi i FM vil have mest værdi af nye teknologiske muligheder holdt op imod kravene fra stakeholders.

Jeg har siden 2003 arbejdet med digitalisering af bygningsdrift, igennem integration af forretningssystemer, bygningssystemer og bygningsinformation.

Jeg har siddet i bestyrelser i over 20 år, og dertil været projektansvarlig på innovationsprojekter med mennesker, organisering, AI og IoT som omdrejningspunkt, medfinansieret af ELFORSK, Interreg og EUDP. De sidste 7 år som bestyrelsesmedlem/næstforperson i Energiforum Danmark.

Jeg har 2 store børn, gift og har bygget et af de mest energivenlige og bæredygtige træhuse i landet. Vi er ikke mange der byggede i 2011 og har 7000 liter regnvandstank til toiletskyl, vaskemaskine og havevanding, samt 6 kW solcelleanlæg fra ”Den Gamle Ordning” #firstmover

Og nej – jeg har IKKE brugt AI til denne motivering! 😉

  • Næstformand
  • Energiforum Danmark

Karina Gram

Jeg mener jeg kan bidrage med en strategisk indgangsvinkel med min erfaring for, at få FM på dagsorden på direktionsgangen. Desuden ser jeg et behov for en erfaring hvor det har været brugerne af bygningen der har været i centrum og ikke kun bygning og drift. Og derudover synes jeg at vi skal have større diversitet i bestyrelse for at forblive en attraktiv forening og forblive relevant for den næste generation.

Jeg brænder for at arbejde med Stakeholder Management, synliggøre FM-funktionen som en værdiskabende og vigtig partner for forretningen og nye initiativer med respekt for det der fungerer. Jeg finder også strategisk og datadrevet tilgang til udvikling af FM-funktionen spændende, og så har jeg en stor passion for at forbedre medarbejdernes trivsel, bæredygtighed og sikkerhedsbevidsthed i det fysiske miljø.

De sidste fire år har jeg foldet mig ud i Jylland. Min mand Alex og jeg, bor på den gamle mølle ved Clausholm Slot mellem Aarhus og Randers. Har arbejdet for Vestas de sidste 10 år, først for direktionen i København og nu på hovedkontoret i Skejby.

  • Head of Workplace Strategy
  • Vestas

Flemming Wulff Hansen

Mit virke inden for Facilities Management har primært været som driftsherre, hvor jeg har arbejdet strategisk og taktisk med de fleste aspekter af FM. Jeg har opbygget erfaring fra flere brancher – herunder medicinalindustrien, kommunal forvaltning, mediebranchen og ejendomsudlejning – både inden for erhverv og bolig. Jeg har været involveret i hele FM-processen: fra analyse og planlægning til udførelse og evaluering. Som leder har jeg stået i spidsen for både interne FM-organisationer og arbejdet med kontraktstyring og leverandørsamarbejder.

Min faglige baggrund er ingeniør, suppleret med en MBA i byggeri, og jeg har stor interesse i formidling og faglig udvikling. Det gør jeg blandt andet gennem foredrag, undervisning og ved at facilitere to netværk i DFM-regi: Strategisk Vedligehold og Benchmarking. Jeg har erfaring fra flere bestyrelsesposter og har medvirket til udvikling af organisationer og strategiske initiativer.

DFM har gennem hele min karriere været mit faglige samlingspunkt – et sted, hvor jeg har kunnet hente viden, sparring og netværk. Jeg ønsker at bidrage til, at DFM fortsat er det aktive og relevante omdrejningspunkt for hele FM-branchen i Danmark. Derfor genopstiller jeg til bestyrelsen.

  • Senior strategisk indkøber
  • Heimstaden

Anders Lykke Nielsen

Med over 15 års erfaring i ledende positioner inden for Facility Management og dokumenteret succes med at styre komplekse projekter hos anerkendte virksomheder som VELUX og GRUNDFOS, besidder jeg en omfattende indsigt i branchens dynamik og udfordringer.

Min erfaring omfatter strategisk planlægning, effektiv ressourceanvendelse og bæredygtig driftsoptimering. Jeg har vist evnen til at motivere teams, implementere forandringer og sikre budgetoverholdelse – uden at gå på kompromis med kvaliteten.

Med fokus på digitalisering, innovation og ESG-strategier for vedligeholdelse af faciliteter ønsker jeg at bidrage til DFM’s bestyrelse med mine færdigheder og visioner.

Desuden har jeg fokus på at skabe en DFM, der er nationalt orienteret og har balance som fokusområde. Det internationale samarbejde anser jeg også som et væsentligt emne. I det forgangne år har jeg aktivt deltaget i bestyrelsesarbejdet i DFM og ser frem til at fortsætte dette engagement.

  • Senior Regional Facility Manager
  • VELUX

Charlotte Kyhl

Min erfaring med FM dækker både indkøbs- og kundesiden – både den “hårde” og den “bløde” del.
Jeg er vild med fagområdet, den komplekse organisering, de mange interessenter samt den ledelse og kommunikation, det indebærer.

Siden 2001 har jeg været en del af bestyrelsen, først som næstforperson og nu som suppleant. Det har været en fantastisk udvikling, hvor vi har fået opbygget et professionelt sekretariat og sat gang i udviklingsprojekter inden for FM-området. Jeg har en bestyrelsesuddannelse og en del erfaring med bestyrelsesarbejde – også uden for DFM’s regi.

Udvikling, erfaringsudveksling og netværk mener jeg er supervigtigt for foreningen, og jeg ønsker derfor at fortsætte med at være med til at præge og følge DFM’s udvikling.

Jeg er interesseret i en bestyrelsespost, men alternativt en post som suppleant.

  • Head of Facility Management
  • DTU Science Park

Erik Brown Frandsen

Jeg stiller hermed op til bestyrelsen og tilbyder dermed solid erfaring fra hele byggeriets værdikæde. Jeg har således været rådgiver, driftsherre, bygherre, totalentreprenør og selvstændig og tilbyder derfor min kandidatur og hele min viden og erfaring.

Jeg brænder for ledelse og især at få drift og projekt til at gøre det rigtige med vilje og gøre det sammen. Det er bæredygtighed for mig både på kort og langt sigt.

De seneste 8 år har jeg arbejdet i Energiforum Danmarks bestyrelse, (som er max. i den bestyrelse, hvorfor jeg stoppede der i marts 2025) og da jeg således har lidt tid frigjort vil jeg gerne fortsætte med bestyrelsesarbejde hos DFM. I det seneste års tid har jeg allerede deltaget i DFM’s kompetenceforum.

Jeg brænder stadig for, at vi i branchen gør os umage og gør vores bedste for at bygge og drifte optimalt og i fælles dialog, så det vil jeg meget gerne bidrage til i bestyrelsesarbejdet i de kommende år.

I min nuværende stilling er jeg centerchef for ejendom og byggeri for ca. 85 medarbejdere og er godt i gang med meget af ovenstående, som jeg glæder mig til at stille til rådighed for DFM’s bestyrelse og medlemmer.

  • Centerchef
  • Egedal Kommune

Trine Thorn

Vi skal videreudvikle DFM som et inspirerende videnscenter og et værdifuldt fællesskab – et sted, hvor medlemmerne henter indsigt og giver tilbage.

Jeg vil bidrage til bestyrelsen med min solide international erfaring fra Nordea og TDCnet. Jeg har en bred forståelse for FM’s udfordringer og har været med til at skabe strategisk indflydelse.

Jeg tænker på arbejdspladsen som driver for trivsel. I den hybride model bliver facility management en endnu vigtigere nøgle til at skabe værdi – og hvis vi ser vores fag som en driver for Future Work, bliver vi ikke bare relevante – vi bliver afgørende.

Jeg har arbejdet fokuseret med bæredygtighed, hvor jeg har haft ansvaret for CSRD-rapportering. Det er mit drive at koble FM tættere til ESG-agendaen og bidrage til at få indflydelse.

Med et blik for den menneskelige dimension, strategisk ejendomsudvikling, fysisk sikkerhed og digitalisering, ser jeg frem til at bidrage med engagement til DFM’s fortsatte udvikling.

  • Head of Future Work Experience & Real Estate
  • TDCnet