Digitalisering, data og AI er nøglen til fremtidens arbejdsliv. Besøg Richos showroom og hør mere om, hvordan vi arbejder, hvor vi arbejder, og hvilke værktøjer vi bruger, er i forandring.
8. februar 2024, 13:00 - 16:00
Teknologi med mennesker i centrum
Info
Dato
8. februar 2024
Tid
13:00 - 16:00
Sted
Delta Park 37
2665 Vallensbæk Strand
Tilmelding
Tilmeld dig her
Pris
Gratis for medlemmer
Spørgsmål
Ved spørgsmål kontakt Karen W. Nielsen kwn@dfm-net.dk.
Digitalisering, data og AI er nøglen til fremtidens arbejdsliv. Hvordan vi arbejder, hvor vi arbejder, og hvilke værktøjer vi bruger, er i forandring. Teknologi og procesautomatisering skal gøre det nemmere for os at yde vores bedste på arbejdet. For mange virksomheder kan ny teknologi og nye måder at arbejde på, også betyde en række udfordringer på arbejdspladsen. I stedet for at fremme effektivitet og arbejdsglæde, kan det resulterer i det stik modsatte. Den teknologiske udvikling går stærkt og mange virksomheder skal hele tiden forholde sig til hvad der er den rigtige beslutning omkring deres arbejdspladsteknologi.
Men hvordan træffer man de korrekte beslutninger vedrørende teknologi på arbejdspladsen og undgår de frustrationer, der kan opstå, når man konstant forsøger at være på forkant med den teknologiske udvikling? Målet med at indføre ny teknologi bør ikke være teknologien selv, men derimod at gøre livet lettere for medarbejderne. Det handler om at integrere teknologi med medarbejderne i centrum, og imødekomme forskellige generationer og behov på arbejdspladsen – både den hybride og fysiske.
På dagen du bl.a. høre forsker Line Arvedsen og også høre, hvordan Ricoh Danmark gennem en årrække har implementeret en digital og hybrid arbejdsplads. Michael Nielsen, direktør for AV-løsninger hos Ricoh, vil fortælle om deres digitale interne transformations rejse – herunder hvilke udfordringer det har skabt – og hvordan ny teknologi blev implementeret med fokus på hvordan mennesker rent faktisk arbejder.
PROGRAM
13.00 Velkomst ved DFM
13.05 Det hybride arbejdsliv – muligheder og omkostninger ved Lise Dahl Arvedsen
”Vi står overfor et paradigmeskifte i forhold til hvordan vi samarbejder, organiserer og leder i vores hverdag. Der er behov for justerede eller nye rammer (og teknologi), og så skal ledere og medarbejdere klædes på til at håndtere en hverdag, der er foranderlig, fragmenteret, uklar og ikke mindst teknologisk afhængig. I oplægget fra Lise DahlArvedsen, ph.d., forfatter, ledelsesrådgiver og ekspert i nye organisationsformer, kaster vi et blik på hvad den hybride arbejdsplads kan give os – og særligt også hvad den kan koste os. Spørgsmålet er hvad skal både medarbejdere og ledere have blik for, hvis vi skal sikre et godt samarbejde på tværs af tid og rum?”
13.50 Pause
14.05 Ricohs omstilling til den hybride arbejdsplads ved Michael Nielsen, direktør for AV-løsninger hos Ricoh
Michael fortæller om deres digitale interne transformations rejse – herunder hvilke udfordringer det har skabt – og hvordan ny teknologi blev implementeret med fokus på, hvordan mennesker rent faktisk arbejder.
14.20 Rundvisning af Ricohs lokaler
14.50 Intro til showroom og afrunding på dagens program
15.00 – 16.00 Showroom og netværk
PRAKTISK
Bemærk, der kun er parkering i blå zone (foran og bagved bygningen), og at man skal registrere sin nummerplade i receptionen ved ankomst.
MÅLGRUPPE
Alle FM’ere med interesse for den digitale, hybride arbejdsplads.
EFTER MØDET
Har du hørt andre erfaring med nye teknologier på arbejdspladsen
Fotograf: Rune Svenningsen
Tilmelding
Tilmeldinger er lukket for dette arrangement.