LOG IND     UDSKRIV     SEND

> >

Aktuelle arrangementer

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Faglige artikler

FM Update


FORSIDE

DFM NETVÆRKS ÅRSKONFERENCE

AKTUELLE ARRANGEMENTER

DRIFTSHERREPRISEN

BLIV MEDLEM AF DFM NETVÆRK

OM DFM NETVÆRK

ARTIKLER

DFM NETVÆRKS UDVALG

NETVÆRK I NETVÆRKET

OM FM - FACILITIES MANAGEMENT

FM - LITTERATUR

FM EFTERUDDANNELSE

DFM BENCHMARKING

KONTAKT

KUN FOR MEDLEMMER AF DFM NETVÆRK



Hvad har din direktion i øjet for tiden?

Af: Svend Bie, direktør, DFM netværk

”Hvad mener du om verdenssituationen”, spørger en af Storm P. figurer. ”ikke noget. Jeg har en flue i øjet”, svarer den anden.

Hvad din direktion har i øjet for tiden, ved du bedst selv, men skal man generalisere, så tænker enhver administrerende direktør ifølge professor Dean Kashiwagi, Arizona State University, kun på tre ting: ”præstationsevne, markedsandel og pris”. Kashiwagi var i Danmark i maj og talte for en forsamling faclities managers om, hvordan man som FM-er kommunikerer med direktionen og skaber værdi for organisationen.

De fleste vil gerne tages alvorligt på direktionsgangen, men det forudsætter at man har noget at byde på i forhold til det, som direktionen er optaget af.

Aktiviteterne i FM vil i stort set alle virksomheder have en betydelig indflydelse på virksomhedens ”præstationsevne, markedsandel og pris”, men det gode spørgsmål er, om FM branchen er god nok til at oversætte renhold, forsyning, udvendig vedligehold, areal udnyttelse og ejendomsportefølje til en fortælling, der har betydning for virksomhedens kampkraft og dermed langsigtede overlevelse.




Læs hele artiklen her


DFM netværk - Borupvang 3 - DK-2750 Ballerup - Email: dfm@dfm-net.dk - Telefon: + 45 31 38 01 98